Introductie Week!

17 maart 2014 - Heilbronn, Duitsland

Mijn eerste weekje zit erop! De introductieweek noemen ze het! Uhm.. Tjaa.. Yep even denken...  hoe zeg ik dat nu netje!! Nou laat ik het erop houden dat ze hier nog niet van ons kunnen leren qua introductieweken haha!! Het is hier allemaal heel netjes en formeel, niet gezellig kroegentocht of een leuke sportmiddag met zijn allen!

Maandag 10 maart,
We moesten om 10 uur op school zijn in de Foyer! Daar werden we opgehaald en meegenomen naar een lokaal. Toen ging de 2 vrouwtjes van International Office hier heel veel praten en uitleggen en dat duurde z'n 4 uur. Er lang dus iedereen was gaar en toen kregen we nog een rondleiding door de school waarbij een man 20 minuten in de bibliotheek over de boeken ging praten hahaha.. Nou dat was dag 1. Niet echt om over na huis te schrijven dus hahaha!

Dinsdag 11 maart,
Een erg kort dagje voor de Europese Erasmus studenten want wij hoefde alleen te komen voor een check van onze reisverzekering en om 8 formulieren in te vullen om je uiteindelijk aan te melden bij de office van school en om je aan te kunnen melden bij de gemeente. Om 12 uur waren we dus alweer klaar en zijn we met zijn alle gezellig in de stad wat gaan drinken/terras hangen want hier is het weer gelukkig ook best goed!

Om half 5 moesten we verzamelen bij het gemeentehuis want vanuit daar zouden we starten met de city tour door Heilbronn! Dit was best wel grappig om alles zo eens te zien. Ook mochten in een toren om over heel Heilbronn te kijken, meer als 300 traptreden denk ik! Dat was best wel zwaar want net van tevoren hadden we van een bakker bretzels gekregen, super lief maar niet handig om die te eten voordat je die toren in moest haha. Marja Shit Happens hahaha! Eenmaal boven helaas geen selfies gemaakt maar wel gewoon foto's van het uitzicht haha. Deze kunnen jullie bekijken in het fotoalbum!

Als afsluiting gingen we bij een heel leuk restaurant aan de Neckar rivier eten! Veel hadden spatzler besteld haha (een pasta met kaas en ui) (voor onze snowmo gangers dat stink eten hahahaha) dus ik ging helemaal stuk van al die gezichten die het echt niet lekker vonden. Ikzelf had veilig een schnitzel besteld haha.

Oh en ook nog wel grappig om te vertellen en for sure dat moet ze in Nederland ook invoeren. Dinsdag is cocktail avond, de regel is dat je een cocktail besteld en gooit met de dobbelsteen 1 tot 6. Dus gooi je 1 dan heb je je cocktail voor 1 euro en gooi je 6 dan voor 6 euro! ik zeg dat is Goeie Handel!

Woensdag, Donderdag en Vrijdag waren eigenlijk op school heel formeel en daarna gingen we in de middag vaak voor een ijsje naar de stad en 's avonds meestal voor een drankje of een koffie. De groep is dus erg gezellig. Jammer is wel dat we elkaar nu niet meer zoveel zien omdat we allemaal andere klassen en vakken gaan volgen. Maar goed er is een facebook groep dus dat komt dan zo wel goed.

Zaterdag 15 maart,
Excursiedag naar Heidelberg. Het weer was erg koud en het waaide erg hard dus dat was echt super jammer als je de rest van de week zonder jas kon rondlopen. Maar goed dat mocht de pret niet drukken. 7 uur ging de wekker, dat was wel effe gek op de zaterdag maar voor het goede doel mag dat wel voor 1 keer haha.  Om 9 uur vertrok de bus en we waren rond half 11 daar! Ook hier kregen we weer een officiele citytour aangeboden. Dit was echt heel leuk. Heidelberg geeft namelijk een heel krus gevoel. Maar nu ook wat droevig omdat het weer niet zo best was. Ook foto's van de bezienswaardigheden daar kunnen jullie vinden in het fotoalbum. Om 12 uur was het lunchtijd in de Mensa van Heidelberg (de mensa is een organisatie voor studenten waarbij je dan voor lage prijzen warme maaltijden kunt nuttigen als lunch of avondeten) Deze mensa was echt super mooi en het eten was echt uitgebreid.. Iedereen had dus enorme borden met vis, vlees, friet, rijst, salade enzovoorts. En dat voor prijzen niet meer als 4 euro. Na de lunch hadden we de kans om vrij te gaan winkelen. Ik liep deze middag met 2 Franse jongens, een Spaans meisje en een Nederlands meisje! Super veel gelachen me elkaar omdat we steeds moesten wachten op Damian (Frans) omdat hij steeds kleren aan het passen was hahaha. De rollen waren dus overduidelijk omgedraaid! Om half 7 waren we weer terug in Heilbronn van een super leuke dag ondanks het weer.

Gisteren Zondag was er een party in Lehners, het restaurant waarover ik eerder al vertelde, iedereen van de Universiteit was welkom om een kijkje te komen nemen. Dus we gingen denk ik met z'n 50 van de 75 personen van de Exchange students naar het feestje! Het was erg gezellig, Cocktail waren weer verschrikkelijk goedkoop dus iedereen bleef maar bestellen en dansen met die enorme glazen. Helaas woon ik niet midden in het centrum dus ging mijn laatste tram om kwart over 1, ik was dus al redelijk vroeg thuis. Maar Lehners ging om 2 uur sluiten dus miste niet zo heel veel. Toch hoorde ik vanochtend toen ik even op school was voor mijn rooster te regelen dat er mensen pas om 6uur thuis waren en niet meer weten waar ze allemaal geweest zijn haha. Waarschijnlijk dus gewoon verdwaald haha!

Oh nu ik het over het rooster heb, dat is echt super gek hier. Je moet gewoon je eigen lessen kiezen en dan je eigen rooster maken en dan maar zien of het ook daadwerkelijk dit semester gegeven wordt. Verder hoef je niemand binnen de universiteit op de hoogte te stellen welke vakken je volgend. Het enigste qua hulp wat we kregen was een afspraak van 15 minuten waarbij ze je een beetje op weg hielpen waar je moest kijken voor de vakken en lestijden. Hier bleek dat er voor mij een probleem te zijn binnen mijn learning agreement. Hierdoor heb ik afgelopen dagen dus veel van mijn vrije tijd moet steken in het zoeken naar de juiste lessen die de andere konden gaan vervangen. En dat was niet makkelijk. Het probleem was dat ik vakken had van meerdere faculties en dat is dus niet handig want dan is de kans groot dat de examens straks op dezelfde tijden vallen. In Nederland niet z'n groot probleem omdat je dan altijd je herkansing nog heb maar dat kennen ze hier ook niet. Ik moet dus al mijn toetsen in een keer halen anders dan heb ik het vak niet gehaald en dus ook geen ects!  Maar gelukkig heb ik nu veel te veel lessen en ECTS punten dus ga aanstaande 2 weken bij alle vakken kijken en dan maak ik een keuze welke ik wil blijven volgen en welke ik laat vallen.

Het semester wordt dus goed opletten en kei hard werken zodat ik mijn toetsen ga halen!

Morgen beginnen mijn eerste lessen dus ben benieuwd!

Tot volgende week weer iedereen!

Kus vanuit Deutschland