Hoi Allemaal,

8 maart 2014 - Heilbronn, Duitsland

Welkom op mijn reisblog! Leuk dat jullie even komen kijken of ik nog wat nieuws heb meegemaakt. Om maar even af te trappen donderdag 6 maart 2014 ben ik aangekomen in Heilbronn. Het was een stevig ritje alleen maar heb me gelukkig goed vermaakt met mijn muziek. Mijn kamer is geheel gemeubileerd en er wonen nog 3 andere bij mij op de verdieping en nog 2 andere extra in het huis. Op mijn verdieping leef ik met 2 Duitse jongens die ik overigens nog niet gezien heb omdat het semester nog niet begonnen is en hun nu dus in hun eigen stad verblijven. En een Chinees meisje Jailu, zij is aardig en behulpzaam en praat echt heel veel. Dus als ze er is of wakker is haha dan kom ik geen praat te kort. Vrijdag is er ook nog een Fins meisje komen wonen maar die woont beneden. Ook zij is heel aardig maar vind de cultuur hier nog een beetje vreemd. Ze kwam namelijk een uurtje nadat ze aangekomen was na boven om te vragen of het normaal was dat Duitse mensen met hun schoenen in huis lopen? Hier moest ik stiekem wel een beetje om lachen en tja dan antwoord je maar dat het bij iedereen verschillend is maar niet standaard dat ze hun schoenen bij de voordeur uit doen. Verder ben ik inmiddels ook al wat op onderzoek uit geweest in de stad/centrum dat ongeveer een kwartier met de auto van het woonhuis af ligt. Het is een mooie stad vooral nu de zon schijnt. Veel mensen zitten dan lekker koffie te drinken op de terrassen of staan in rijen voor een ijsje bij de gelateria. Ook is er een groot shopping center dus op dat gebied zal het vast goed komen met mij. Oh en wat ook best grappig was ik heb een uur gezocht naar het gemeentehuis om mezelf als inwoner in te schrijven maar toen ik het eenmaal gevonden had. Was hij natuurlijk alweer gesloten YEP dat zijn ambtenaren! 12.00 dicht! Dus dan volgende week maar even terug haha. Wat betreft school weet ik nog niet zoveel alleen dat ik maandag op 10.00uur wordt verwacht. Ik ben erg benieuwd wat het allemaal wordt maar goed nu eerst nog een weekendje mezelf vermaken en wennen aan alles. Fijn weekend iedereen! Xliefs.

1. Reislogger:
    8 maart 2014
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!